A reklámajándékok színpszichológiája
A színek nagyobb hatással vannak ránk, mint azt elsőre gondolnánk.
Nemcsak nap mint nap vagyunk körülvéve velük, a színek - bár lehet, hogy nem is vagyunk tudatában ennek - a kommunikációnk szerves részét képezik. A színek pszichológiáját tanulmányozó tudósok úgy gondolják, hogy bár egy szín különböző hatást gyakorolhat különböző emberekre, vannak bizonyos általános szabályok a színek agyunkra gyakorolt hatásáról. Az alapszínek néhány jellemzője:
Fehér: a hóra, az angyalra és a télre emlékeztet, békét, csendet, új kezdetet, igazságot, ártatlanságot szimbolizál. Bármely fehér promóciós ajándék biztosan eléri a célt, mert a fehér a spektrum minden színével kombinálható.
Sárga: kreativitást társítunk ehhez a színhez, fényességet és merészséget fejez ki, és leggyakrabban a fiatalsághoz, a játékossághoz és a kíváncsisághoz kapcsolódik. Mindenki szereti a sárga színű promóciós ajándékokat, például egy sárga esernyő kellemesebbé, fényesebbé és színesebbé teszi az utcai sétát egy esős napon.
Narancs: ez a sárga-piros keverék a napra emlékeztet, serkenti a kreativitást, ugyanakkor jó ízlést és kényelmet tükröz. Reklámajándékként adva színével serkenti a tevékenységet, a kommunikációt és az inspirációt.
Piros: szimbolizálja az életet, a szeretetet, az energiát, a sebességet (Milyen színű a Ferrari?), Az életerőt és a dinamizmust. Pozitív értelemben ez a legagresszívabb szín, amely nagy hatással van az értelmi tevékenységre.
Zöld: a türelem színe, amely a természetre emlékeztet, és boldogságot, biztonságot és egyensúlyt képvisel. A gondosan kiválasztott, zöld színű üzleti ajándékok megnyugtatják az üzleti partnert, hűséget teremtenek és erkölcsösséget. Válaszd ezt a színt az öko -promóciós ajándékoknál is, mivel az újrahasznosításhoz és a környezetvédelméhez is tökéletesen kapcsolódik.
Kék: ezzel a színnel kötjük össze a vizet és az eget. Amikor a kék színt nézzük, a szabadságra és a mélységre gondolunk. Fejleszti a fejlődést és a bölcsességet. Mivel a kék tekintélyt fejez ki, a tisztaságot és a védelmet gyakran használják az egyenruháknál és a munkaruháknál. A kék a nyitottságot, az intelligenciát, a reményt és a magasabbra való törekvést is szimbolizálja, remek szín, amikor ajándékot vásárolsz egy üzleti partnernek.
Lila: a kék és a vörös keveréke, és kifejezi az intelligenciát és az érzelmeket. A lila fényűzést és tekintélyt is ad, hiszen mindig is hatalommal és gazdagsággal társult. Az ilyen színű üzleti ajándék többek között a mértékletességet, az irányítást és a bölcsességet tükrözi.
Rózsaszín: ez a gyengéd szín szelídséget, nőiességet, pozitivizmust és játékosságot áraszt. Nem csoda, hogy a legnépszerűbb női termékek ezzel a színnel készülnek.
Barna: a kézzelfogható és stabil dolgok szimbóluma, a tudósok szerint eloltja a bizonytalanságot. Mindezek a jellemzők a jó üzleti kapcsolat szívét is jelentik, ezért bölcs lépés a barna színű promóciós ajándék kiválasztása. Végül, de nem utolsó sorban a barna szín az anyagiasságot, a kényelmet és a biztonságot is szimbolizálja.
Fekete: az egyetlen szín, amelynél minden szín hiányzik. Ez a presztízst szimbolizálja, és rendkívül népszerű szín a prémium üzleti ajándékok kategóriájában, amelyeket weboldalunkon széles választékban találhatsz meg.
Az üzleti ajándékok és a vállalati identitás színei
Tapasztalatból megerősíthetjük, hogy ügyfeleink többsége összekapcsolja az üzleti promóciós és reklámajándékok színét a cég logójának színével. Ami a legtöbb esetben működik is, hiszen a színek folytonossága segíti az ügyfeleket és az üzleti partnereket.
Vannak olyan esetek, amikor célszerű a reklámajándékok esetén semleges színeket használni (fekete, fehér, szürke stb.) Természetesen a színek megválasztása a helyzettől és a céltól is függ. A reklámanyagnak mindig egy kicsit provokatívnak kell lennie, hogy elérje a kívánt célt.
Hogyan lendíti fel a megfelelő színek kiválasztása eladásainkat?
Amint már korábban utaltunk rá, a színek a vizuális kommunikáció egyik legfontosabb tényezői, mert saját értelmezést alkotnak a termékről, a márkákról, segítik az embereket a véleményalkotásban. Mindenkiből különböző érzelmi reakciókat váltanak ki, amelyek összefüggésben állnak az egyén saját tapasztalataival és a gondolkodásmódjával. Kutatások támasztják alá, hogy a fogyasztók közel 85% -a megerősítette, hogy a szín volt a fő oka egy adott termék megvásárlásának.
Tudtad, hogy a logó színe befolyásolhatja a termékeid/szolgáltatásaid fogyasztóinak érzelmi elhatározását? A logóval és megfelelő promóciós üzenettel ellátott reklámajándék, gondosan kiválasztott színnel nemcsak abban segíthet, hogy megkülönböztesse céged a versenytársaktól, hanem pozitív értelemben is befolyásolja annak sikerességét, ezáltal közvetve a fogyasztók hozzáállását az adott termékhez/szolgáltatáshoz.
Mutatunk néhány további eredményt a Color Marketing Group® színkutató szervezet különböző marketingkutatásaiból:
- a megfelelően kiválasztott színek akár 80%-kal is növelhetik a márka ismertségét,
- a színek a termékvásárlás okának 85% -át teszik ki,
- akár 40%-kal javítják az olvashatóságot